Jak działa system kontroli dostępu?

System kontroli dostępu (SKD) to zespół wzajemnie powiązanych urządzeń elektronicznych oraz mechanicznych, mających na celu ograniczenie użytkownikom dostępu do sektorów bądź stref tego systemu. Rozpoznawanie użytkowników przez system zależny jest od zastosowanego typu urządzenia identyfikującego. Mogą to być takie rzeczy jak odciski linii papilarnych, tagi RFID (technika wykorzystująca fale radiowe do przesyłania danych oraz zasilania elektronicznego układu), tablice rejestracyjne pojazdów czy piloty radiowe. Później system na bazie zebranych podczas konfiguracji danych decyduje o tym, czy w danej chwili użytkownik ma prawo dostępu do sektora. Następuje wówczas start procedury mającej na celu zezwolić lub zabronić przedostanie się użytkownika do danego obszaru.

Systemy kontroli dostępu oferują szeroki wybór urządzeń elektrycznych i mechanicznych, które gwarantują profesjonalną ochronę. Specjaliści jak ALTES. Systemy Zabezpieczeń i Inteligentne Budynki posiadają koncesję MSWiA, licencje pracowników ochrony I i II stopnia oraz uprawnienia do projektowania, co sprawia, że gwarantują usługi na jak najwyższym poziomie. Nieważne jak dużą firmę prowadzisz, na pewno znajdują się w niej wartościowe rzeczy i cenne informacje, które wymagają profesjonalnej ochrony.

Kiedy zastosować SKD?
Prowadząc dużą firmę stykamy się z wieloma problemami natury logistycznej i administracyjnej. Zarządzając ogromnym obiektem z dużą ilością pracowników przyda nam się sprawny system dający kontrolę i nadzór nad obecnością jego użytkowników w różnych strefach systemu. W ten sposób nieuprawnieni pracownicy nie będą mogli dostać się do miejsc, w których nie powinni przebywać. Pomaga w tym elektroniczna identyfikacja użytkownika. Właściciel firmy zyskuje porządnego sojusznika w zarządzaniu swoim obiektem, ponieważ system jest wykorzystywany również do rejestracji czasu pracy.

Wykonanie usługi
Firma ALTES wysyła do zainteresowanego ekspertów, którzy oglądają budynek i przygotowują dla niego specjalną ofertę. Koncepcja ta będzie bazować na takich czynnikach, jak liczba pomieszczeń i ich zagospodarowanie. Urządzenia, jak mechanizmy weryfikujące, oprogramowanie i mechanizmy blokujące są dostosowywane do możliwości danego budynku, jak również do charakteru prowadzonej działalności. Po instalacji systemu przeprowadzane są dokładne testy i próby, które mają zagwarantować, że nikt niepożądany nie dostanie się do wnętrza budynku. Jeśli zastanawiasz się czy inwestycja się opłaca pomyśl o tym, czy w przypadku włamania stracisz na kradzieży sprzętu i sejfu lub na wycieku poufnych informacji. Dodatkowo rejestracja czasu pracy sprawi, że Twoi pracownicy będą efektywniej wykonywać swoje obowiązki.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 645 874

E-mail: kontakt@ibtmm.pl

Doradzimy jakie systemy monitoringu i kontroli dostępu warto zainstalować zarówno w domu, w miejscu pracy jak i w miejscu publicznym